اطلاعیه مهم

توجه: از این پس ما را در آدرس جدیدمان در بلاگ بیان دنبال کنید

استادان علیه تقلب :: pap.blog.ir

۱۳۸۷ آذر ۱۹, سه‌شنبه

در مورد نامه‌ی پردیس علوم دانشگاه تهران

نامه‌ی پردیس علوم دانشگاه تهران و بحث‌های پیرامون آن جالب و مهم بود. چند نکته:

۱- آیا این نامه اصالت دارد؟ آن‌چه به من ایمیل و سپس پست شد، فاکس یک «نامه‌»‌ی بدون امضاء بود. مگر می‌شود نامه‌ای رسمی بدون امضا باشد؟ اگر دوستانی از اصل نامه کپی دارند ارسال کنند.

۲- این تصمیم پردیس «علوم» دانشگاه مهم تهران که از چند مجله‌ی نامعتبر (مانند مجله‌ی پاکستانی PJBS که ظرف سه سال گذشته بیش از ۸۰۰ مقاله از مولفان ایرانی چاپ کرده است) در گذشته و مجلات دیگری (که برحسب بررسی دوستان این بلاگ به نسبت معتبرند) را فاقد اعتبار اعلام کرده است، تعجب آور بود. از اعضای کمیسیون بررسی مقاله‌های بین‌المللی آن پردیس درخواست می‌شود دلایل خود را اعلام کنند. ما با کمال میل آن‌را منتشر می‌کنیم تا مبادا شائبه‌ی برخوردهای شخصی احساس شود.

۳- هم‌چنین از این‌که این پردیس یکی از مجلات «مهندسی» به نام Proceedings of the IEEE را فاقد اعتبار دانسته، متعجب شدم. خوب بود (چنان چه دکتر مروج در نظر خود ذکر کردند) این تصمیم را پس از مشورت با دانشکده‌ی برق پردیس فنی اتخاذ می‌کردند. اصولا این یک مجله‌ی مروری است و مطابق مقررات موجود، مقالات آن موجب ارتقاء عمودی نمی‌شود. خیلی مایل هستم دلائل همکاران گرامی را در این مورد هم بدانم.