اطلاعیه مهم

توجه: از این پس ما را در آدرس جدیدمان در بلاگ بیان دنبال کنید

استادان علیه تقلب :: pap.blog.ir

۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه

درد دل یک دانشجو

درد دل یک دانشجو. محل دانشگاه حذف و اسامی مخفف و بخشهایی از عناوین مقاله سفید شده‌‌اند. هر چند درستی یا نادرستی این ادعا برای ما اثبات شده نیست، اما متاسفانه این یک مشکل واقعی و فراگیر است.

با عرض سلام


من یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد کامپیوتر دانشگاه [ ] هستم. بلاگ استادان علیه تقلب شما را دیدن کردم و تصمیم به ارسال این ای میل گرفتم. پایان نامه من با دکتر و. ر. بوده است، پس از تلاش و کوشش وراهنمای استاد مربوطه توانستم یک مقاله برای یکی از کنفرانس های خارجی تهیه کنم در این موارد معمولا ابتدا نام دانشجو و سپس نام استاد مربوطه را می نویسند.اما؟! متاسفانه استاد من علاوه بر اینکه نام خودش را اول زد نام برادرشان(دکتر ر. ر. ، که هردو عضو دانشگاه دولتی [ ] هستند ) را نیز دوم زد و همچنین بالاجبار نام یک فرد دیگری(م. ز. م.) را که از دوستانش است بعنوان فرد سوم زد. که این موجب رنجش اینجانب گردید اما بعلت اینکه هنوز دفاع نکرده ام نتوانستم اعتراض کنم .نکته جالب این است که پس از مراجعه به سایت مقاله های پذیرفته شده دریافتم که این بلا سر چند دانشجوی دیگر نیز با همین شیوه امده است. حال این برای من سوال است آیا جایی تاسف و شرمندگی نیست که استادان با مدرک دکتری نیز به این معامله کثیف و تقلب بزرگ دامن می زنند. از شما تقاضامندم که با مذاکره با استادان نامبرده به این رفتار مخربشان پایان دهید. در پایان آدرس سایت کنفرانس و نام مقاله ها را ضمیمه می کنم.



پ.ن. دیگر دانشچویان و اساتید نویسنده‌ی مقاله می‌توانند با ارسال ایمیل این مطلب را تایید یا تکذیب کنند.

پ‌پ‌ن: از سوی مولف اول این مقالات ایمیل زیر برای من ارسال شد که ملاحظه میکنید:
با سلام خدمت استاد گرامی جناب آقای دکتر قدسی
در خصوص مطلب عنوان شده در وبلاگ استادان علیه تقلب تحت عنوان "درد دل یک دانشجو" و احتمال اینکه مطلب ذکر شده مرتبط با اینجانب و برادرم می باشد لازم می دانم مطالبی را عنوان کنم:
۱- در خصوص نسخه های نهایی مقالات هر کدام از دانشجویان که مشارکت قابل ملاحظه ای در تهیه مقاله داشته اند بعنوان نویسنده اول ذکر شده اند (این نسخ حدود ۲ هفته پیش و قبل از مطلب وبلاگ ارسال شده است و پس از چاپ در سایت IEEE قابل مشاهده است). نسخه های مطرح شده در وبلاگ بر اساس ترتیب ورود اسامی در نرم افزار Easy Chair آن کنفرانس می باشد و ترتیب اسامی روی مقاله نبوده است.
۲- در مورد دانشجویان کارشناسی ارشد ذی نفع در این مقالات یا بنده استاد راهنما و اخوی استاد مشاور است یا بالعکس که متاسفانه دانشجوی مزبور بدون رعایت انصاف آنرا کتمان کرده است.
۳- از بین کل مقالات فقط ۲ مورد اسم دانشجوپس از اسم استاد راهنما و استاد مشاور آمده (در نسخ نهایی) که در این ۲ مورد مشارکت دانشجو کمتر از ۱۰% است. حتی جالب است بدانید که این ۲ دانشجو حتی قادر به ترجمه مقاله هم نیستند چه برسد به نوشتن آن. حتی دانشجوی مزبور نمی داند تعداد صفحات مقاله نهایی چند تا است؟؟؟ اگر صلاح می دانید می توانید از وی سوال کنید. حتی ایشان نمی داند اساس کار نرم افزار Easy Chair به چه صورت است چون تمام مراحل کار توسط اینجانب و برادرم انجام شده است. مشارکت دانشجوی مزبور فقط در حد به فرمت درآوردن مقاله بوده است.
۴- در مورد نفر چهارم باید گفت ایشان در ویرایش نهایی مقاله کمک کرده اند.
۵- ما اساسا قصد کمک به دانشجو را در انجام دفاعیه نهایی داشته ایم (با توجه به اصرار ایشان) چون شرط انجام دفاعیه داشتن حداقل یک مقاله است. متاسفانه ایشان نتوانستند مشارکی بیش از به فرمت درآوردن مقاله داشته باشند.
مزید امتنان خواهد بود چنانچه نکته مبهمی در این خصوص باقی مانده بفرمایید تا با کمال میل پاسخ دهیم.

با تشکر