اطلاعیه مهم

توجه: از این پس ما را در آدرس جدیدمان در بلاگ بیان دنبال کنید

استادان علیه تقلب :: pap.blog.ir

۱۳۸۷ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

سیستم جهشی و چکشی

بنام خداوند هستی و هم راستی-
پیشرفت جهشی!: از من پرسیدند که آیا راهنمائی پایان نامه کارشناسی ارشد کامپیوتر در دانشگاه پیام نور را می پذیرم یا خیر. گفتم چرا سراغ من آمده اید؟ گفتند که سراغ همه اساتید همه دانشگاه ها می رویم زیرا ما 30 نفر ظرفیت اعلام کرده بودیم وزارت 300 دانشجو داد!! این را می گویند یک جهش انقلابی. به ذهنم رسید پیشنهاد کنم اگر کسی وقت، حال، و امکانش را دارد حساب کند با توجه به تعداد اساتید یکی از رشته ها، مثلا همین کامپیوتر، و تعداد پایان نامه های دفاع شده در یک برهه زمانی تعداد متوسط پایان نامه راهنمائئ شده توسط هر استاد در سال را بدست آورد و با تقسیم آن بر نصف اوقات فعال یک استاد در سال، مثلا 45 هفته و هر هفته 30 ساعت، زمان متوسط مصرف شده برای راهنمائی هر پایان نامه را بدست آورد. آنگاه شاید معلوم شود چرا پایان نامه فروشی اینقدر رونق دارد. آیا جهش 30 به 300 به افزایش این همه ناهنجاری که داستان هایش را در این وبلاگ می خوانیم کمک نمی کند؟

برخورد چکشی!: از یک مسئول در یکی از دانشگاه ها خواستم تا مشکلاتی که بخشنامه های نسنجیده و دستورالعمل های ناپخته، فرمایش شده از وزارت، برای امور آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها ایجاد میکنند را به گوش صادر کنندگان آن ها برسانند. او گفت نمی شود مگر نمی بینید که چگونه چکشی برخورد می کنند. یاد این همه عزل و نصب افتادم و گفتم راست میگویی ولی اگر من بودم جکش را می خوردم تا از گرزهای آتشین دوزخ در امان باشم.