اطلاعیه مهم

توجه: از این پس ما را در آدرس جدیدمان در بلاگ بیان دنبال کنید

استادان علیه تقلب :: pap.blog.ir

۱۳۸۹ شهریور ۳, چهارشنبه

فیلترینگ ابلهانه یا کم کاری خود ما

من شخصا از اینکه این وبلاگ در میهن ما فیلتر شده است بسیار ناراحتم. برخی از عکس العملها توسط حامیان نیز در این میان طبیعی می دانم اما به همان دلایلی که ابن وبلاگ برپا شد به همان دلایل نمی توان با این مسئله احساسی برخورد کرد. اول از همه من بر این باور نیستم که مقاله استاد گرامی ام، دکتر منصوری، ماشه فیلتر شدن سایت باشد. در این سایت مطالب بسیار رادیکالتری مطرح گردبد که هیچ کدام منجر به فیلترینگ نشد. در ضمن مطلب اقای دکتر منصوری بطور کامل در سایت الف منتشر شده بود.

می بایست در صورت امکان نسبت به پیگیری مسئله فیلنرینگ اقدام قانونی صورت داد. برای اینکار خود اعضا نباید درگیر شوند و باید از طریق قانونی و وکیل این مسئله پیگیری شود. تنها کاری را در این میان می توانیم انجام دهیم ایجاد یک صندوق تامین مالی اقدامات حقوقی یا باصطلاح Legal Defense War Chest است. من نمی دانم آیا بر اساس قانون مطبوعات فیلتر شده ایم یا بر اساس قانون افترا. آیا کسی قطعا و یقینا می داند چرا فیلتر شده ایم؟ آیا دوستان مخابراتی ما نمی دانند که به لحاظ فنی این فیلترینگ فقط اقدامی وصله پینه ای (Stop-Gap) است؟ در یک مبارزه و هماوردی از نوع حقوقی نباید هوشمندی حریف را دست کم گرفت.

من پیشنهاد دارم که آقای دکتر قدسی و برخی از اعضای حامی، حسابی را برای تامین مخارج پیگیریهای حقوقی تشکیل و به سایر اعضا اعلام کنند. وقتی معلوم نیست چرا فیلتر شده ایم، نمی توانیم استراتژی قطعی را برای مقابله اتخاذ کنیم.

با تشکر

نادر نقشینه