اطلاعیه مهم

توجه: از این پس ما را در آدرس جدیدمان در بلاگ بیان دنبال کنید

استادان علیه تقلب :: pap.blog.ir

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

در مورد کارگاه تاراج علمی

با سلام
در ابتدا می بایست از توجه خوانندگان بلاگ و همکاران و دانشجوبان عزیز به مقوله کارگاه تشکر کنم. من هم با این نکته موافقم که می بایست برای دانشجویان مشوقهایی برای شرکت در چنین دوره هایی در نظر گرفت. اگرچه به لحاظ پروتکل عرفی مربوط به حامی دوره نباید مطالب پیرو را بیان دارم اما برای آگاهی بیشتر علاقمندان لازم می بینم که نکات زیر را بیان دارم:

1- آزمایشگاه اطلاع رسانی دانشگاه تهران قریب دو سال است که بعنوان بخشی از فعالیتهای تحقیقاتی، به مقوله اخلاق علمی و تاراج علمی پرداخته است. بعلت حساسیت ها و ظرافتهای موضوع نتایج تحقیقات بصورت محدود توزیع شده است. برای نمونه علیرغم دعوت به شرکت در چهارمین کنفرانس بین المللی تاراج ادبی و علمی در دانشگاه نیوکاسل، اینجانب صرفا اقدام به ارسال فقط یک پوستر به آن کنفرانس و برپایی مقدمات پیام پراکنی از طریق وب (webcasting) نموده ام. برای من و سایر همکاران در آزمایشگاه نشر نتایح تحقیق در میان گروههای هم علاقه ایرانی مهمتر می بود.

2- کارگاه بخشی از یک برنامه جامع تر در امسال است که با همکاری دانشگاه تهران و احتمالا دانشگاه صنعتی شریف بطور فعالانه تری اقدام به بالابردن آگاهی نسبت به این مقوله خواهد شد. یک برنامه عبارت از فراهم کردن امکان ارسال ویدئو و یا جزواتی در این رابطه و نیز برگزاری یک کنفرانس است.

3- دوره در اصل برای اساتید و پرسنل حقوقی دانشگاه ها طراحی شده و اساسا انتفاع مالی در میان نبوده است ( آزمایشگاه بر اساس بودجه مردم اداره می شود و از اینرو شاید اخذ وجه بجا نباشد). با اینحال برخی از ملاحظات در رابطه با حامی اصلی برنامه، منجر به تغییر برنامه شد. با اینوجود بر خلاف رویه های معمول ساری و جاری و بر اساس مقررات داخلی آزمایشگاه، اینجانب بابت برپایی این کارگاه حق الزحمه ای دریافت نمی کنم و در عین حال هزینه شرکت برخی از دانشجویان را نیز نقبل کرده ام.

من مطمئن هستم که دوستان نقایص بسیاری در رابطه با برپایی این کارگاه را بعدا به اطلاعم خواهند رساند. با اینحال در این مرحله این کارگاه یک گام به جلو خواهد بود. بار دیگر می بایست به این نکته تاکید بورزم که در این اقدام من همواره رهین منت دوستان، اعضا و سایر Contributor ها به این وب لاگ هستم

با تشکر

نادر نقشینه
آزمایشگاه اطلاع رسانی
دانشگاه تهران