اطلاعیه مهم

توجه: از این پس ما را در آدرس جدیدمان در بلاگ بیان دنبال کنید

استادان علیه تقلب :: pap.blog.ir

۱۳۸۷ دی ۲۲, یکشنبه

ارائه طرح برخورد با تقلبهای علمی و خرید و فروش پایان نامه به مجلس

از خبرگزاری مهر

معاون آموزشی وزارت علوم در واکنش به گزارشهای خبرگزاری مهر درباره تقلبهای علمی و خرید و فروش پایان نامه در موسسات غیرمجاز از ارائه طرح برخورد با تقلب و تخلف های علمی به مجلس شورای اسلامی خبر داد و آن را راهکاری نهایی و عملی دانست.

عباس صاحبقدم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در آخرین جلسه شورای نظارت و ارزیابی بحثهای مقدماتی درباره برخورد با تقلبهای علمی و تخلف در امر پایان نامه های دانشجویی صورت گرفت و قرار شد ساز و کاری برای ابعاد بیرونی یعنی موارد قضایی و برخوردهای قانونی با این موضوع طراحی و به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی تأکید کرد: در این خصوص آئین نامه و قوانین زیادی وجود دارد که باید به صورت یکپارچه جمع آوری شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: شورای نظارت و ارزیابی وزارت علوم این مسئولیت را بر عهده دارد تا دستورالعمل برخورد با این تقلبها و تخلفهای علمی تدوین شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که کار شورای نظارت کامل باشد در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب می رسد و در غیر این صورت با رهنمودهای شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی تدوین می شود تا به مجلس تقدیم شود.

گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری مهر در ماههای گذشته با تهیه گزارشها و گفتگوهایی با مسئولان و اساتید دانشگاه ضمن انتشار نمونه هایی از تقلبهای علمی به بررسی عواقب این امر پرداخت. همچنین در بحث خرید و فروش مقاله و پایان نامه نیز گزارشی جامع در خبرگزاری مهر منتشر شد که در آن علاوه بر انتشار لیست قیمت خدمات غیرقانونی این موسسات از گسترش فعالیت این موسسات خبر داده شده بود.