اطلاعیه مهم

توجه: از این پس ما را در آدرس جدیدمان در بلاگ بیان دنبال کنید

استادان علیه تقلب :: pap.blog.ir

۱۳۸۷ شهریور ۱۸, دوشنبه

حمایت وسیع از این بلاگ و تبعات آن

به‌دنبال پوشش خبری این بلاگ از سوی چند سایت پر بیننده (مانند سایت الف و چندین بلاگ دیگر) تعداد بیینندگان این بلاگ به یک‌باره به چند هزارمورد در روز رسیده است‌. ارسال ایمیل‌های فراوان به بنده حاوی تشکر و حمایت یا درج نظرات حمایتی مختلف به عنوان «کامنت» هم افزایش یافته‌است.

در این خصوص ذکر نکات زیرضروری است:

۱- از همه‌ی دوستان و همکارانی که با ارسال ایمیل از ایجاد این سایت حمایت کرده‌اند تشکر می‌شود. متاسفانه ارسال پاسخ به تک تک این عزیزان امکان پذیر نیست. البته از مطالب ارسالی حتما در فرصت آینده استفاده خواهد شد.

۲-این سایت فعلاً تک نفره مدیریت می‌شود و فقط افراد مورد وثوقی که می‌شناسیم و اظهار علاقه‌ کرده‌اند امکان پست دارند. متاسفانه امکان گسترش این افراد (و نیز حامیان دانش‌جو) مقدور نیست، مگر برای آنان‌که دعوت شوند یا از قبل توسط هیات موسس شناخته شده باشند.

۳-این سایت محل ارایه اتهام به این و آن نیست. کار ما افشای موارد اتهام تقلب در ایران نیست، مگر آن‌که این اتهام ٪۱۰۰ اثبات شده باشد (مثل مورد مقاله‌‌هایی که رسماً در مجلات چاپ شده و در اختیار عموم بودند و در کپی بودن آن‌ها هیچ شبه‌ای نبود) و قصد نداریم این به‌عنوان هدف اصلی این سایت درآید. بنابراین متاسفانه مجبوریم «کامنت‌»هایی که در آن‌ها با ذکر نام و نشان مشخص به تخلفات افراد اشاره می‌شود حذف کنیم. از امروز هم بخش نظرات با پوزش moderate می‌شود و اگر حاوی اتهام مشخص باشد پخش نخواهد شد.

۴- ما فرصت بررسی مقالات ارسالی که بخشی از آن‌ها شاید کپی باشند و دنبال کردن موضوع حساس اتهام تقلب را نداریم چنان‌چه ذکر شد اصلا با این هدف این سایت را ایجاد نکرده‌ایم‌.

۵- این سایت به‌هیچ وجه به مواردی از تقلب که جنبه‌ی سیاسی داشته باشد نمی‌پردازد.

۶-این سایت موفق خواهد شد اگر بتواند حساسیت‌ها به معضل تقلب را در بین دانشگاهیان اعم از استاد و دانش‌جو بالا ببرد و منشوری را تدوین کند که مورد قبول اکثریت قرار گیرد. هم‌چنین تلاش می‌کند تا بتواند موجب تغییرانی در بخشی از قوانین و مقررات دانشگاهی گردد.