اطلاعیه مهم

توجه: از این پس ما را در آدرس جدیدمان در بلاگ بیان دنبال کنید

استادان علیه تقلب :: pap.blog.ir

۱۳۹۰ آذر ۲۱, دوشنبه

مهر: نشریات علمی ضعیف در دستور لغو مجوز/ شرایط لغو مجوز نشریات علمی

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم از برخورد با نشریاتی خبر داد که با وجود اخذ مجوز از وزارت علوم عملکرد ضعیفی از خود نشان داده‌اند.

مظفر شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: در عین اینکه برنامه رویش نشریات علمی و افزایش تعداد این نشریات را دنبال می‌کنیم، سیاست برخورد و لغو مجوز نشریاتی که عملکرد ضعیفی دارند را در دستور کار داریم.

وی در تشریح روند ارزیابی نشریات علمی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم در کنار افزایش تعداد نشریات و ایجاد نشریات جدید، موضوع ارزیابی نشریات موجود را نیز به شدت پیگیری می‌کند لذا نشریاتی که ضعیف عمل می‌کنند در دستور لغو مجوز قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم یکی از معیارهای تشخیص ضعیف بودن یک نشریه علمی را به‌‌روز نبودن نشریه عنوان کرد و گفت: روال شدن چاپ مقالات تکراری در یک نشریه علمی، تأخیرهای زیاد و قابل توجه در چاپ نشریه و پائین بودن کیفیت مقالات از مصادیق ضعف یک نشریه علمی است.

وی افزود: در صورتی که یک نشریه علمی چاپ شود اما دو سه شماره متوالی آن برای پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) ارسال نشود، در دستور لغو مجوز قرار می‌گیرد. یعنی لغو مجوز آن در کمیسیون دائمی نشریات وزارت علوم مورد بررسی قرار می‌گیرد که در صورت تأیید کمیسیون، اعتبارش لغو می‌شود.

منبع